Enni Cake keresője

2020. április 6., hétfő

Virágvasárnapi kuglóf

Idén más volt a virágvasárnap. A koronavírus miatt egy kicsit (mondhatjuk így) átrendeződött az életünk. Még a virágvasárnapi miséről is lekéstem az idén, mert nem a szokásos időpontban, 11 órakor kezdődött a közvetítés, hanem már 9-kor, mert tegnap különleges volt, a püspök tartotta. Már egy hónapja nincsenek  nyilvános szentmisék, a barkaszentelést is csak interneten tudtam követni.

Muszáj volt valami kis ünnepi hangulatot varázsolnom itthonra, összedobtam egy kuglófot. Ez egy osztrák házi recept, ha jól emlékszem, egy évekkel ezelőtti Merkur újságban láttam meg és próbáltam ki. Kevert tésztája nem benyolult, nem időigényes, íme:



Hozzávalók
  • 25 puha dkg vaj
  • 25 dkg porcukor
  • 1 zacskó vaníliás cukor
  • 5 tojás
  • 30 dkg liszt
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 1/2 dl tej
  • 2 EK kakaópor
  • 1 EK nescafe
  • 2 EK rum
  • kevés tej
A vajat a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra keverem. Egyenként hozzáadom a tojásssárgákat, majd a sütőporral elkevert lisztet és a tejet. 

Másik kistálban külön kikeverem a kakaót a nescafe-val, a rummal,  de ha túl sűrű, önthetünk még hozzá egy kis tejet, hogy sima és krémes legyen.

A tészta 1/3 részébe belekeverem a kakaós krémet, a 2/3 rész fehér tésztába pedig az 5 tojás felvert habját.

Kuglóf formába öntöm a fehér tésztát, majd rákanalazom a csokisat, és villával márványos csíkokat húzok bele. 160 fokon kb. 45-50 percig sütöm.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése