Enni Cake keresője

2013. július 9., kedd

Mascarponés gyümölcstorta

Van egy nagyon kedves barátnőm. Olyan ő nekem, mintha a nővérem lenne, szinte együtt nőttünk fel. Amikor megszülettem, egymás mellett laktunk, a teraszunkról be lehetett lépni az ő lakásukba. Aztán teltek az évek, ők is, mi is elköltözünk, ráadásul ő már sok-sok éve Németországban lakik. Azóta neki is, nekem is jöttek-mentek az ismerősök, volt akiből jóbarátnő lett, azután a barátság megszakadt, de a mi barátságunk a régi. Igaz, évente csak egyszer vagy kétszer találkozunk, de akkor mindig onnan folytatjuk, ahol régen abbahagytuk. Vannak közös rituáléink, közös főzőcskézéseink, beszélgetés a tábortűz mellett, stb. Ő is rendszeresen olvassa a blogomat, remélem, ma is megnézi. Ugyanis ma van a születésnapja. Múltkor elkeveredett a postán a képeslapom, azóta sem kapta meg. Nem tudom, a mostani odaér-e, de ha mégsem, akkor itt és most hadd köszöntselek meg a születésnapodon, drága Masikám!

Egy régi képet szerettem volna ide feltenni, amin gyerekkorunkban ketten játszunk a régi házunknál, de sajnos nem találtam meg. Helyette egy néhány évvel ezelőtt készült fotót találtam, amin épp pezsgőzünk (nem volt nehéz elkapni ezt a pillanatot...). Akkor is az ő születésnapjára koccintottunk.


És hogy a recept is "Masis" legyen, most leírom azt a tortát, amit pár éve az ő születésnapjára is megsütöttem. Ez egy fantasztikus recept, tulajdonképpen egy kakaós gyümölcstorta lap az alja, aminek az a különlegessége, hogy felvert tejszín van a tésztájában, és eddig akárhányszor megcsináltam, ugyanolyan jól sikerült. (Lássuk be, sajnos nem minden recept ilyen.) Ráadásul pofonegyszerű az elkészítése is, mert csak össze kell keverni minden hozzávalót. Annyira szeretem ezt a receptet, hogy először ezzel akartam kezdeni a blogírást. Végül már nem is tudom, miért, de nem ez lett az első recept, úgyhogy nagyon időszerű, hogy megosszam most veletek. A krém, amivel megtöltjük a lapot, szabadon választható. Én kétfélével próbáltam, mindkettő finom. Érdemes nyáron is megsütni, amikor bogyós gyümölcs dömping van, mert nagyon szép látvány, ha málnával vagy áfonyával szórjuk meg. (A receptet jó pár éve az egyik TV Paprika Magazinban olvastam, egy olvasó küldte be. Örök hála érte!)


Hozzávalók a tésztalaphoz:
  • 16 dkg liszt
  • 8 dkg cukor
  • 1/2 csomag sütőpor (6 g)
  • 3 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 6 dkg vaj, megolvasztva és langyosra hűtve
  • 2 tojás
  • 2,5 dl tejszín
  • csipet só
Az összes hozzávalót egy tálba teszem, és elektromos habverővel simára keverem. A felvert tejszín miatt kicsit be fog sűrűsödni, ez normális. Egy 30 cm átmérőjű gyümölcstorta formát kivajazok, beleöntöm a tésztát és 150 fokon 20 perc alatt megsütöm.Ha kihűlt, kiszedem a formából és megfordítom.

Mascarponés-narancsos  krém:

40 dkg mascarponét és 25 dkg natúr joghurtot 10 dkg porcukorral és 1 narancs lereszelt héjával jól kikeverek. (Ez a mennyiség nem fér bele teljesen a gyümölcstorta lapba, valamennyi meg szokott maradni, de ezt pohárkrémnek el lehet készíteni, pl. málnával és babapiskótával rétegezve.) Ráöntöm a kihűlt kakaós lapra. és málnával vagy áfonyával megszórom.

Mascarponés-citromos krém:

Ez Stahl Judit egyik receptje alapján készül, az ő fehér csokis citromkémes tortáját alakítottam át egy kicsit.  Két nagy citrom lereszelt héját 15 dkg cukorral késes robotgépben apróra darálok (hogy ne legyenek benne citromhéjdarabok), és 1,5 citrom levét hozzáöntve gőz fölött pár perc alatt megolvasztom. Ezután hozzáadok 5 dkg vajat és azt is hagyom a gőz fölött megolvadni. Kicsi kihűtöm, majd óvatosan hozzáadok 3 tojást és visszateszem a tűzre. Addig kevergetem folyamatosan, amíg be nem sűrűsödik. Ez elég sok idő, de ki kell várni, mert előbb-utóbb eléri a megfelelő hőfokot és sűrűsödni kezd. Utána még kevergetem, hogy minél előbb kihűljön, és csak akkor adom hozzá a 25 dkg mascarponét és a 2 dl felvert tejszínt. Ezt a krémet öntöm a kihűlt kakaós gyümölcstorta lapra, és ízlés szerint díszítem (pl. gyümölcsök, csokireszelék, marcipánvirágok, stb.) Lehet még rá olvasztott fehér csokit csorgatni, de nekem egyáltalán nem hiányzott. Egyszer kipróbáltam, és utána soha többet. Persze aki kevésbé szereti a savanyú ízt, az nyugodtan tehet rá, attól nyilván édesebb lesz a torta.

Mindkét tortát jól be kell hűteni fogyasztás előtt, hogy a krém kicsit megdermedjen rajta. Egy kis ízelítő az általam készített többi tortából:

Ez volt a legelső próbálkozás, az eredeti, narancsos krémmel

Ez is narancsos és a nagynénémnek és nagybátyámnak készült

Itt próbáltam ki először a citromos krémet, szerintem nagyon jól illik a kakaós laphoz a savanyú íz

Ez a legutóbbi, szintén citromos és unokatesómnak készült, csak mert olyan klasszul fényképez:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése