Enni Cake keresője

2014. január 28., kedd

Nutellás-banános torta

Mostanában elég nagy Nutella rajongó lettem. Kisfiam 10. születésnapjára is egy ilyen tortát képzeltem el, mégpedig banánnal. (Már nem hangzik rosszul). Először az osztálytársai kóstolták, a krémbe Nutella, mascarpone és tejszínhab került. Aztán hétvégén magunknak is megsütöttem. Másodszor kicsit javítottam a recepten: a tésztájába banánchipset tettem, a krémbe pedig banánpürét. Így lett tökéletes, kár, hogy előbb nem jutott eszembe. A barátnőmnek annyira ízlett, hogy azt kérte, a kislánya születésnapjára is ilyet süssek, de lehet, hogy nem is ad belőle a vendégeknek, hanem elzárja a hűtőbe saját fogyasztásra.


Hozzávalók:
  • 5 normál tojás
  • 25 dkg cukor
  • 7-8 evőkanál víz
  • 25 dkg liszt
  • 5 g sütőpor (kb. 2 csapott teáskanál)
  • csipet só
  • 1-2 tk banán aroma (elhagyható)
  • egy marék aprított banánchips
  • 400 g Nutella
  • 25 dkg mascarpone
  • 2,5 dl tejszín 
  • 2 banán pürésítve + 2 banán karikázva
  • egy zacskó Zselatin Fix (dr. Oetker)
A tojásokat szétválasztom. A sárgákat a cukorral és a vízzel (és esetleg az aromával) elektromos habverővel 15 percig verem, amíg világos színű, sűrű masszát nem kapok. Közben kimérem a lisztet és a sütőport, majd a csipet sóval  kemény habbá verem a tojásfehérjéket. A felvert tojássárgákra szitálom a lisztet és óvatosan összekeverem. A fehérjéből egy keveset kiveszek, amivel fellazítom a tésztát, végül a maradékot is nagyon óvatosan beleforgatom. Végül az aprított banánchipset is hozzákeverem. Kivajazott, sütőpapírral kibélelt tortaformában 180 fokon 30-35 percig sütöm.

A krémhez a mogyorókrémet elektromos habverővel simára keverem a mascarponéval. Hozzáadom a banánpürét, már most nagyon finom, kóstoljátok meg! A tejszínt felverem. (Ha nem verődik fel, lehet segíteni 1-2 csomag habfixálóval.) Szóval, ha a tejszínt is beleforgattam, a zseléfixet kell még óvatosan, 3-4 részletben hozzáadni és kész a krém. Már csak meg kell vele tölteni a tortát. Mégpedig úgy, hogy 3 részre vágom a piskótalapot. A legalsót megkenem krémmel, és befedem a karikázott banán felével (nem vágtam fel előre, nehogy megbarnuljon, csak egyesével).
 

Erre jön a második lap, majd krém és a banánkarikák másik fele. Végül a legfelső tésztalapot is felteszem, és bekenem a tetejét és az oldalát a maradék krémmel. Díszíteni pl. banánkarikákkal lehet, de én most a kisfiam kedvencét választottam.


Ez pedig a másik kedvenc. És az első sütés.
Megjegyzés: korábban 4 dl tejszínt írtam hozzá, de szerintem elég 2,5 dl, mert újabban nekem nem szokott megkeményedni, nagyon folyós marad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése