Enni Cake keresője

2018. április 18., szerda

OREO torta

Valamilyen rejtélyes okból az amerikaiak rajonganak az Oreo kekszért. Jó, rendben, nagyon csokis, szinte fekete, de szerintem semmivel nem nyújt nagyobb gasztronómiai élményt, mint a mi jó öreg Pilóta kekszünk. Magamnak sosem veszek ilyet, de gondoltam, hogy egyszer kipróbálom egy torta fő alapanyagaként. Annyira jól sikerült ez a recept, hogy az elmúlt néhány hétben háromszor is megsütöttem. Ugyan a piskótám a kekszmorzsa miatt kicsit édesebb a szokásosnál, de a krémbe egy gramm cukrot sem tettem, így beleharapva tökéletes lett az íze.

Egészen véletlenül pont annyi darab kekszet használtam fel hozzá, mint amennyi 2 doboz ilyen kekszben van.


A piskótájába jó sok apró morzsára tört kekszet tettem, ami klasszul meg is színezte, egészen feketére. Kétféle krémet készítettem hozzá, mivel nem tudtam eldönteni, hogy melyik a jobb. Mivel mindkettő jól sikerült és egészen különbözőek, végül mind a kettőt beletettem, egyiket krémnek, a másikat a tetejére máznak. Közben picit alakítottam a legelőször megsütött recepten. Nincs kőbe vésve a krém mennyisége, van, aki jobban, más kevésbé van oda a nagyon krémes süteményekért. Az én ízlésemhez a harmadik kísérlet áll a legközelebb, így ezt írom le, de tetszőlegesen lehet változtatni a tejszín és a mascarpone arányát.

A tetejét lehet cifrázni: díszíteni félbevágott kekszekkel, gyümölccsel, de díszítés nélkül is simán megállja a helyét.

Hozzávalók:
piskóta

  • 5 nagy tojás
  • 25 dkg cukor
  • 8 evőkanál víz
  • 25 dkg liszt
  • 10 db OREO-ból morzsa  (késes robotgépben összeaprítani, kb. 10 dkg)
  • 5 g sütőpor (kb. 2 csapott teáskanál)
  • csipet só
Az OERO kekszeket késes robotgépbe teszem, és morzsává aprítom.

A tojásokat szétválasztom. A sárgákat a cukorral és a vízzel elektromos habverővel 15 percig verem, amíg világos színű, sűrű masszát nem kapok. Közben kimérem a lisztet és a sütőport, majd a csipet sóval  kemény habbá verem a tojásfehérjéket. A felvert tojássárgákra szitálom a lisztet, valamint az OREO morzsát, és óvatosan összekeverem. A fehérjéből egy keveset kiveszek, amivel fellazítom a tésztát, végül a maradékot is nagyon óvatosan beleforgatom. Kivajazott, sütőpapírral kibélelt tortaformában 180 fokon 30-35 percig sütöm. Ha kihűlt, három lapba felvágom.

Látszik, hogy sötétebb, mint egy sima piskóta
 krém: 
  • 250 g mascarpone
  • 5 dl tejszín
  • 14 db OREO keksz
A mascarponét robotgéppel kicsit felhabosítom. Felverem a tejszínt, a mascarponét is hozzákeverem, végül az Oreo-kat kézzel rusztikusan beledarabolom.  (Aki extrém krém-szerető, beletehet 500 g mascarponét 4 dl tejszínnel. Nekem ez már túl sok volt, de sokaknak nagyon ízlett így is.)

A krémet megfelezem, és betöltöm vele a lapokat.


A harmadik lap tetejére fog kerülni a máz.


máz:
  • 2 dl tejszín
  • 8 db OREO-ból morzsa
A tetejére egy másik krémet találtam ki: hasonlóan a trüffelkrémhez felmelegítem a tejszínt, és belekeverem az OREO morzsát. Az eredmény: egy azonnal besűrűsödő, puding állagú krém, melyet rögtön felkenhetünk a harmadik piskótalap tetejére. Pár órára érdemes behűteni.


A díszítés első alkalommal "Gabika-design", azaz a sógornőmmel gyorsan feldobáltuk a megmosott epreket, és néhány félbevágott OREO-t.


Másodszorra a kollégáknak sütöttem meg, utó-születésnapra, az irodában csak gyorsan rátettem a felszeletelt epret.


Harmadszorra kedves barátnőm kislányának születésnapjára, ezúttal ehető ostya került a tetejére, melyet gurulós málnával rögzítettem a tortához.

(Tipp: először mindenáron le akartak gurulni a valóban gurulós málnák. Gyorsan ki kellett találnom valamit, mert már elkezdtem az ostya felhelyezését, ami előbb-utóbb elkezd hullámosodni, ha nincs a széle rögzítve. Eszembe jutott a megoldás: kettétörtem egy fogpiszkálót és a hegyes végével hozzátűztem az ostyát a tortához, mintha csak gombostű lenne, de kihagytam egy kis véget, amire (mint egy sapkát, vagy inkább kucsmát) rátettem egy szem málnát. Így a rögzítés is gyorsan megtörtént, viszont nem látszott, mert eltakarta a málna. Ennél a módszernél egyetlen dologra ügyeljünk: feltétlenül szedjük ki a fogpiszkálókat fogyasztás előtt!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése